Blog2018-07-07T12:52:48+00:00

Blog

Articole si informatii utile despre branding si identitate vizuala

2607, 2018

Arta alegerii numelui. Brand Naming. (continuare)

Un brand cu un nume bun nu devine intodeauna un brand de succes, dar un brand de succes are intotdeauna un nume bun. Numele charismatic al unui brand poate transforma semnificaţia literară şi extinde explicaţia dincolo de limitele dicţionarelor. Câteva exemple ale unor branduri devenite ”nume obişnuite” ce au intrat în dicţionare ca şi substantive comune. XEROX™, care a împrumutat oricărui document fotocopiat numele de “copie xerox”. Asta mă duce cu gândul la textul unei reclame din anii 1990 – “in the world of copies, we are the original, Xerox!” FRIFGIDAIRETM, banalul azi, frigider, a fost inventat de Nathaniel B. Wales şi Alfred Mellowes în 1916, propietarii companiei Guardian Frigerator Company în Fort Wayne. SCOTCH TAPE™, faimoasa bandă adezivă produsă de compania Minnesota Mining and Manufacturing Company - 3M POST-IT NOTE™, atat de cunoscutele ”bileţele” viu colorate, cu adeziv permanent, pe care le produce tot Minnesota Mining and Manufacturing Company [...]

1007, 2018

Brandingul în era comunicării digitale.

Despre brand şi branding (continuare) S-au scris şi se vor scrie multe pagini. Este un fapt greu de contestat în contextul în care chiar şi în lipsa unui standard ocupaţional, brandul devine (…şi în România) unul dintre atributele esenţiale ale valorii unei (oricărei) afaceri. Armonizarea imaginii brandului cu dorinţele, aşteptările şi aspiraţiile consumatorilor reprezintă esenţa. Consumatorii determină succesul unui brand. Este un echilibru extrem de fragil. Într-o lume în care comunicarea devine un fenomen global, în care reţelele sociale transformă marketingul şi publicitatea în arme din ce în ce mai subtile, iar “veştile” (mai ales cele proaste) circulă cu viteza zecilor de Mb/ secundă de la un capăt la celălalt al lumii, este evident că doar un program ancorat solid în “realitatea zilei de mâine” poate asigura stabilitatea unui brand. Azi internetul a devenit platforma pe care se clădeşte în mod continu o lume nouă, o lume fără graniţe, o [...]

707, 2018

Arta alegerii numelui -Brand naming

Un brand cu un nume bun nu devine intodeauna un brand de succes, dar un brand de succes are intotdeauna un nume bun. Alegerea numelui reprezintă cea mai importantă decizie care trebuie luată odată cu naşterea unui nou brand. Numele este singurul element ce rămâne neschimbat pe toata durata de existenţă a unui brand. În timp pot apare schimbări la nivelul siglei, ambalajului sau sloganului. Aceste schimbări (rebranding) sunt uneori necesare pentru revitalizarea imagini brandului. Numele nu se schimbă niciodată. Oricare ar fi modul de alegere şi maniera în care el este exprimat, numele brandului se încarcă cu emoţii, asociaţii, semnificaţii şi reprezinta o mare parte din identitatea brandului definind valorile şi aspiraţiile cu care este creditat. Numele este esenţa brandului. Evident că fiecare brand are un punct de început. Un punct de la care pleacă într-o călătorie plină de încercari, într-o piaţă globalizată. Acest punct de plecare poate fi o [...]

810, 2017

Despre numele brandului

Alegerea numelui brandului Alegerea numelui brandului este foarte importanta si pentru noi dar si pentru tine. Un brand cu un nume bun nu devine întotdeauna un brand de succes, dar un brand de succes are întotdeauna un nume bun. Alegerea numelui reprezintă cea mai importantă decizie care trebuie luată odată cu naşterea unui nou brand. Numele este singurul element ce rămâne neschimbat pe toată durata de existenţă a unui brand. În timp pot apare schimbări la nivelul siglei, ambalajului sau sloganului. Aceste schimbări sunt uneori necesare pentru revitalizarea imaginii brandului. De aceea, dintre toate aspectele, alegerea brandului conteaza cel mai mult. Numele nu se schimbă niciodată! Întrebare: Când cuvântul este mai mult decât un cuvânt? Răspuns: Când este un brand! Foarte rare sunt cazurile în care deţinătorul unui potential si dorit, viitor brand apelează la o agenţie de specialitate pentru alegerea brandului. Este ca şi când ai plăti pe cineva [...]

2109, 2017

Despre brand si branding

Introducere Numele meu este Cristian Caramida, fauritor de brand. Asa cum si acesta o dovedeste … Sunt de profesie … zidar. Zidesc imagine. Imagine de brand. Predestinare sau doar intamplare imi este greu sa ma pronunt, cert este insa ca … inca de acum 5.000 de ani caramida reprezenta un support dar si un mijloc de exprimare a marcilor. In vechea Mesopotamie, pe un teritoriu cuprins intre raurile Tigru si Eufrat, mesteri fauritori de caramizi isi inscriptionau numele, ca un atribut al valorii produsului pe fiecare exemplar realizat. Prin opera lor de zidire isi zideau propria imagine, nemuritoare. O imagine ce a ramas vreme de 5.000 de ani marturie a existentei lor si a produselor realizate de ei. Aceste vestigii arheologice sunt considerate de cei mai multi istorici, ca fiind prima reprezentare a marcilor. Am facut acest scurt preambul incercand sa fac dovada existentei acestei minunate profesii inca din cele [...]