Alegerea sloganului

Sloganul - esenţa adevărului unui brand!

Unul din cei mai importanţi oameni din industria de publicitate, David MacKenzie Ogilvy, spunea, folosind o exprimare metaforică, că prima lege în publicitate este „... nu există reguli”, dorind să exprime în felul acesta cât de importantă este creativitatea, inovaţia. Niciodată nu trebuie folosit drumul care a dus un brand spre succes. Dar la fel de adevărat este că repetarea unor greseli va produce acelaşi tip de efect negativ sau chiar unul mai mare. Sloganul este un element de bază al unui brand. Este o propoziţie scurtă, sau doar o simpla înşiruire de cuvinte, în care poţi comunica cel mai important mesaj ce însoţeşte brandul. Prin el se evocă identitatea brandului şi maniera în car doreşti să fie perceput de către consumatori.

Sloganul trebuie să exprime în puţine cuvinte (maxim 5) un mesaj esenţial. Însoţeşte sigla şi conferă acesteia un plus de originalitate şi distinctivitate. Întreaga cultură a unui brand este exprimată prin acest slogan. Nu există o regulă pentru alegerea sloganului, alta decât să fie scurt şi să prezinte brandul într-o lumină reală, aşa cum doreşti să fie perceput. De preferat ar fi să fie în limba română, dar dacă numele brandului are conotaţii directe într-o altă limbă ar fi interesant să reflecte acest fapt. Trebuie însă o analiză foarte serioasă înainte de a lua această decizie. Este posibil ca pentru mulţi consumatori să producă confuzie, sau o slabă percepţie.

Un slogan reuşit aduce numelui şi brandului însăşi o aură de magie. Poate susţine orice campanie de comunicare a brandului făcând apel doar la valorile evidenţiate prin natura lui semantică. Este foarte greu de găsit o “înşiruire de cuvinte” care să poată reflecta ele singure întreaga esenţă a brandului. Dar în momentul în care ai găsit-o brandul este înzestrat cu un avantaj uriaş în procesul de comunicare a valorilor sale. Spre deosebire de numele brandului şi imaginea grafica a acestuia reprezentată de sigla, elemente de identitate ce nu pot fi schimbate cu uşurinţă, sloganul are atributul de a fi “în pas” cu vremea şi poate suferi modificări în funcţie de strategia de comunicare a brandului la un moment dat.

Sloganul este inima procesului de comunicare de brand. Este esenţa brandului. În momentul în care vei aborda o piaţă diferită, sau un grup diferit de consumatori, localizat într-o zonă bine definita geografic, etnic, cultural sau religios, poţi alege un slogan special. În fapt sloganul poate fi modificat de câte ori strategia de comunicare de brand o cere.

Un slogan trebuie:

  1. să fie profund pozitiv
  2. să implice direct la acţiune
  3. sa condiţioneze
  4. să fie puternic mobilizator
  5. să te facă să acţionezi
  6. să fie memorabil
  7. să nu conţină multe cuvinte
  8. să fie armonios în exprimare
  9. să fie „cantabil”, adică sa aibă o linie melodică exprsivă
  10. să nu conţină nici o negaţie sub orice formă ar fi aceasta.

 

Aceste deziderate sunt foarte greu de îndeplinite simultan. Dar un slogan reuşit ar trebui să cuprindă cel putin o parte din aceste cerinţe.